Monday, February 26, 2007

Babel

Igår såg jag Babel, har tänkt se den länge, men det har inte blivit av. Filmen var precis så bra som jag väntat mig. Alejandro González Iñárritu, som tidigare gjort 21 gram, har återigen gjort en jäkligt bra film och om ni inte sett den bör ni göra det snarast.
Idag har jag haft min första riktiga lovdag, det har varit rätt skönt. Som vanligt vaknar jag tidigt på morgonen, skulle gärna sova längre än halv åtta, men eftersom jag är van att vakna tidigt är det svårt att sova länge. Jag fick en hel del jobb avklarat på förmiddagen, dessutom hann jag se ett avsnitt av Seinfeld. Därefter lunchade jag med syrran nere på stan. Jag håller på och tränar mig med min nya kamera, så jag tog med den för att knäppa en bild till dagens inlägg. Precis som vanligt när det gäller tekniska prylar så bevisade jag att jag har mycket kvar att lära. Jag gjorde i ordning kameran, såg till att syrran var beredd på att bli knäppt, sedadn tryckte jag på knappen som jag trodde man fotade med. Det visade sig att det var den knappen som man stängde av kameran med, så när jag tittade på skärmen för att se hur bilden blev var den helt svart. Det var bara att knäppa på kameran igen och ta en titt på ovansidan för att se vilken knapp som skulle gälla, nu vet jag.
Jag har även hunnit med att se bandy idag, var iväg till Sandviken med Ronnie för att se om Bollnäs kunde rubba det avskyvärda laget i Gävles grannstad. Det kunde de inte. Det ska mycket till om det ska bli någon semifinal för Bollnäs den här säsongen, tyvärr.


Till sist lyckades jag få till en bild.

Dagens låt: Thåström - Fanfanfan

0 Comments:

Post a Comment

<< Home