Wednesday, February 07, 2007

22 minus

Det finns vissa gränser för hur kallt jag kan tolerera, den gränsen är passerad när termometern ute visar 22 grader kallt. Jag är ganska frössen av mig och tycker inte om när det är kallt och det kan man i allra högsta grad säga att det varit idag. När jag satte mig i bilen för att åka till jobbet i morse visade biltermometern 21 grader kallt och när jag åkte genom Bollnäs var den nere i 22, då hjälpte inte stjärtvärmaren mycket kan jag säga. Som tur är har jag ganska bra värme i mitt klassrum. Jag är rätt glad att jag inte blev gympalärare, då hade jag varit tvungen att gnida runt på ett par skridskor idag i kylan. Nu hade det iofs varit straff nog att ha ett par skridskor på fötterna, men när det dessutom är Antarktisväder blir det hela än värre.
Det börjar närma sig skridskomatch igen på jobbet, den här gången tänker jag se till att få sköta protokoll eller nåt.
På fredag är det friluftsdag, utomhus. Jag hoppas verkligen att det är en aning varmare då än det var idag, annars kommer stackars jag att förfrysa. Precis som i min ungdoms dagar ska jag ta en tur till pulkbacken på friluftsdagen, men den här gången ska jag åka utan att ha Bröll som riktkarl. Får se om jag hittar min gamla snowracer så att jag kan ta med den, men jag skulle misstänka att jag är lite för lång för den nu, tyvärr.

Dagens låt: Nick Cave - Into my arms

0 Comments:

Post a Comment

<< Home