Saturday, January 20, 2007

Knäcka ryssen

Dagens uppdrag för Liverpool är att spöa Chelski, det vore så ruskigt skönt om vi kunde ta en trepoängare mot ett av topplagen. Vi är i ganska bra form och borde ha en hygglig chans att slå dem med tanke på att Terry fortfarande är borta. Det känns ungefär som inför matchen mot Arsenal i FA-cupen, den gången gick det tyvärr inte så bra. Jag tror på oss idag och jag hoppas jag får rätt. Abramovich ska få känna hur det känns att torska på anfield i PL.
I veckan har jag lagt märke till hur ens syn på en låt kan förändras bara av att läsa texten. Jag har försökt övertyga mina elever om att jag inte bara lyssnar på sorgsen musik, men det går inte så bra. Glad musik och snabb musik är inte riktigt samma sak och även om jag haft ganska snabb(i mina mått mätt i alla fall, de flesta andra skulle nog klassa den som ganska långsam) musik på jobbet på sistone, så har texterna varit dystra. Nu trodde jag att jag hade lyckats, genom att börja lyssna på The Jam. Jag hade inte lyssnat aktivt på texterna innan jag fick en av deras skivor på posten. Genast när jag hade fodralet i min hand öppnade jag texthäftet(de som inte köper skivor går miste om mycket) och började läsa deras texter. En av mina favoritlåtar den senaste tiden är Down in a tube station at midnight, det är en upptempolåt som jag tyckte hade en positiv stämning över sig, innan jag läste texten. När jag läst texten insåg jag att jag även denna gång lyckats fastna för en väldigt nedstämd låt. Samtidigt växte låten än mer när jag tagit reda på vad låten handlar om, texterna är onekligen väldigt viktiga för en låt. Det är förresten bara 25 dagar kvar till WW:s skiva nu, passa på att boka den här.

Dagens låt: Stone Roses - I wanna be adored

0 Comments:

Post a Comment

<< Home