Friday, December 22, 2006

Jullov

När jag pluggade hade jag alltid uppgifter att göra under jul, alltid vad det nån trist uppsats som skulle fixas eller nåt pm som skulle skrivas. Nu när jag är lärare har jag fått ett riktigt jullov och det är riktigt skönt. Även om jag har planering att göra inför skolstarten i januari så är det saker som jag tycker är roligt och inte speciellt påfrestande. Det är klart roligare att vara lärare än att plugga till det, den saken är säker.
Idag var det betygsutdelning och skolvalsprisutdelning i skolan, trevlig avslutning på en rolig och lärorik termin. Jag har lärt mig mer om hur det är att vara lärare under den här terminen än jag gjorde under mina 4,5 år på högskolan. Nu kan jag gå på jullov och vara nöjd med vad jag gjort och stolt över vad mina elever presterat.

Dagens låt: Weeping Willows - Emptiness

0 Comments:

Post a Comment

<< Home