Friday, December 22, 2006

Veckans lista v.51

1. Magnus Carlson - 14 februari är alltid en stor dag för mig, eftersom jag fyller år då, men i år är det en extra stor dag. Jag brukar alltid klaga på att de visar massvis av kärleksfilmer på tv under min dag, men det kan jag stå ut med i år. I år släpper Weeping Willows sin nya skiva samma dag som jag fyller ett kvartssekel och det gör att jag verkligen ser fram emot min födelsedag. I veckan lyssnade jag på Musikjournalen live där WW var med och spelade några av sina nya låtar, kan inte påstå att jag blev besviken. WW har dragit ner tempot en hel del jämfört med de två senaste skivorna och är nu närmare de skivor som gjorde att jag blev frälst.
På sistone har Gävle varit bra på att få svenska artister till stan, jag kräver att man ser till att Weeping Willows kommer på besök under sin kommande turné. Senast var jag och syrran tvungna att åka till Uppsala för att få se deras spelning, det var visserligen en trevlig resa och en bra lokal, men nu när jag jobbar kan det vara svårt att ta en kvällstur till Uppsala och sedan orka upp och jobba på morgonen. Det är klart bättre om de ser till att komma till Skottes eller Konserthuset. Det viktigaste är dock att WW och Magnus är tillbaka efter ett alldeles för långt uppehåll.

2. Ingvar Oldsberg - Jag hade inte riktigt väntat mig att han skulle komma med på min lista, men med tanke på vilken uppgift han har frmaför sig kan han behöva den otroligt skjuts i självförtroende som det ger att hamna på den här listan. Oldsberg ska nämligen tända ljuset innan Kalle Anka i morgon och är det någon uppgift i tv som jag anser vara viktig så är det just den uppgiften. Julafton är min favoritdag på året och när ljuset tänds så står julstämningen på topp, därför krävs det att det tänds på ett bra sätt. Oldsberg är ganska tråkigt val som julvärd, jag förespråkar fortfarande Orvar Säfström, men med hans rutin så borde det inte bli några problem. Det mest positiva med att Oldsberg sitter i rutan är att jag inte kommer att bli ensam med att dra ordvitsar här i huset, han lyckas säkert få in någon mellan programmen han också.

3. Xabi Alonso - Under förra helgens match mot Charlton visade Alonso sina bästa sidor på fotbollsplanen. Han inledde matchen med att ge oss ledningen på straff och efter det dominerade han mittfältet totalt, hans passningsspel håller alltid hög klass men det är inte alltid han visar det vid lika många tillfällen som han gjorde mot Charlton. Xabi är väldigt viktig för vårat spel och när han presterar på den nivå som han gjorde förra helgen så är det stor chans att vi vinner matcherna. Fortsätt så här Xabi.

4. Sophie Zelmani - Igår beställde jag två biljetter till hennes konsert i Gävle, jag har fortfarande inte hittat någon som vill följa med, men jag hoppas det dyker upp någon innan mars. Om inte jag hittar någon som vill med får syrran helt enkelt offra sig och hänga på. Drygt 200 kr för att få höra Sophie Zelmanis röst live kan inte ses som en speciellt dyr avgift så egentligen borde det vara en barnlek att hitta någon som ställer upp. Att höra Stay with my heart live kommer att bli en trevlig upplevelse, om hon nu spelar den. Troligtvis kommer merparten av låtarna på konserten att komma ifrån hennes kommande album, men några gamla guldkorn blir det säkert också.

5. Anders Wendin - Enda motiveringen som behövs är det här klippet och det här klippet. Även om det är från en spelning i Malmö och inte från den som jag hade äran att bevittna så visar de tydligt att en konsert med Moneybrother är något alldeles extra.

Dagens låt: Morrissey - The youngest was the most loved

0 Comments:

Post a Comment

<< Home