Friday, December 15, 2006

Betygsättning

Ruset har lagt sig nu efter spelningen, jag har så smått börjat smälta hur bra konserten verkligen var. Både skvallerpressen och arbetarbladet var överens med mig om att det var en suverän konsert, så det är ett tecken på att de är på rätt väg.
Idag var det sista dagen för eleverna att fixa till sina betyg, för i helgen ska de sättas. Jag kan inte påstå att jag har någon ångest över de betyg jag ska sätta, mina elever är duktiga och då är det skoj att sätta betyg. Jobbet har varit lugnt idag, det märks att det närmar sig lov.
Att rapportera från veckan i övrigt:

-Apelsinerna på ica börjar bli riktigt goda nu, positivt.
-Senap är väldigt underskattat, har märkt att det passar utmärkt på smörgåsar.
-Julbordet på min lågstadieskola var kanske inte så snålt ändå, en prinskorv är mer än ingen.
-"Bara ett fån..." är en suveränt bra låt. Mycket bra låt och en mycket bra text.
-Jag har kommit ihåg stolarna en dag den här veckan, positivt. Har fått hjälp de andra fyra dagarna, snälla elever.
-Min kaffekopp har blivit diskad, nu ser den mer aptitlig ut.
-Jag kommer tvingas till julpyssel även den här julen.
-Mitt kaffe har nog kommit nu, har ett paket som väntar.
-Julklapparna är nästan färdigköpta.
-Blev väldigt svår lottning i CL, Barca blir jobbigt.
-Min iPod fungerar och jag ordnade det helt själv, lite stolt.

Dagens låt: Moneybrother - Bara ett fån gör så mot sig själv

3 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Kanon konsert verkligen, här ikväll i Malmö också :) Här öppnade han med Downtown train. Lycka till med betygsättningen, jag har satt mina idag :)

5:05 PM  
Anonymous Anonymous said...

ja, han avslutade med bara ett fån, hur bra som helst, hade inte hört den låten innan. han blandade iaf gammalt o nytt på ett jättebra sätt o stämningen var underbar. nu spelar jag moneybrother på repeat här hemma :) har du nån favoritlåt?

1:57 AM  
Anonymous Anonymous said...

jo, från nya skivan är det downtown train som jag gillar bäst just nu, har tyvärr inte hört bara ett fån förutom på konserten. av de gamla låtarna finns många bra, som du sa blow him back into my arms är grym, eventually it'll break your heart är himla bra också.

7:53 AM  

Post a Comment

<< Home