Thursday, December 21, 2006

Skadad pysslare

Idag har det varit fullt upp på jobbet, men det har över lag varit en bra dag. Jag har aldrig varit någon höjdare på att pyssla, men jag har alltid varit helt okej på idrott, idag var det lite tvärtom.
Jag var inte speciellt positiv till att pyssla en hel dag, men eftersom eleverna och de andra lärarna ville så ställde jag upp. När det väl var dags för att pyssla satte jag mig med en av mina elever och började göra ett pepparkakshus(i kartong). Nästan tre timmar senare var det dags för lunch, då hade vi knåpat ihop ett rejält hus. Det hade balkong, en flashig dörr och stora fina fönster, jag måste säga att jag blev lite stolt över vad vi presterade.
När pysslandet var över och jag hade fyllt papperskorgen med massvis av sönderklippt kartong var det dags för volleybollmatch mot de äldsta eleverna på skolan. Volleyboll har aldrig varit min sport, så mina förväntningar var kanske inte skyhöga, men när det är match mot eleverna är det prestige. Jag var lite lagom kaxig när jag påstod att jag var så atletisk att jag inte behövde värma upp, det fick jag äta upp efter bara några bollar av matchen. Jag stannade kvar i klassrummet och pratade med några elever tills det var tio minuter kvar till matchstart, då gick jag iväg och hämtade mina kläder och bytte om till shorts. När jag kom till planen var det direkt dags att starta. Jag fick serva först och med min patenterade handflateserve tog vi hem en poäng. Bollen efter förlorade vi. Den tredje bollen i matchen blev nådastöten för mitt vänstra ringfinger, jag träffade bollen lite snett och kände direkt i mitt veka finger att det var något som inte riktigt var rätt. Det är en sak om man skadar sig när man håller på med sporter där det ingår närkamper, men att skada sig i volleyboll är en aning klantigt. Jag kunde ju inte gärna gå och byta för att jag hade ont i ett finger när jag en halvtimme tidigare sagt att jag inte ens behövde värma upp, därför var det bara att hålla god min och spela vidare. Det kändes inte speciellt mycket när jag spelade, men efteråt kunde jag inte böja fingret fullt ut. När vi spelade basket på högstadiet brukade jag ofta klanta till det med fingrarna, nu var det ett tag sen, men är man klantig så är man.

Dagens låt: Weeping Willows - True to you

0 Comments:

Post a Comment

<< Home