Monday, December 11, 2006

Svårt att minnas

Min storasyster har väldigt svårt att minnas vad som är höger och vad som är vänster.
Gorbatjov har väldigt svårt att komma ihåg vem som är vem av Hasse Holmqvist och Kus.
Morsan har väldigt svårt att minnas hur man gör för att byta kanal på våran box hemma.
Plummer har svårt att minnas att han inte får sno mina vantar.
Kusen har svårt att minnas var han gör av sina vantar.
Nu har jag också märkt att det finns något som jag har väldigt svårt att minnas, nämligen att sätta upp stolarna i mitt klassrum. Jag kommer aldrig ihåg att säga åt mina elever att ställa upp stolarna efter sista lektionen. Om det inte vore för Anna-Gretas fans skulle troligtvis aldrig stolarna komma upp, de brukar titta in i klassrummet i slutet av dagen och påpeka att jag glömt stolarna. Nu har jag satt upp en lapp längst bak i klassrummet där det står att jag ska komma ihåg stolarna, men ändå lyckas jag inte komma ihåg dem. Egentligen borde det inte vara så svårt att minnas, det är ganska naturligt att man ställer upp stolarna på bänkarna när dagen är slut, ändå kan jag inte lära mig att få upp stolarna. Mitt mål är att innan den här terminen är slut ha kommit ihåg att säga åt klassen om stolarna när de slutar, jag kan ju inte räkna med att få hjälp av mina nior för alltid.
En sak som jag inte behöver påminnas om är att det är dags för Moneybrother på onsdag, fan va kul det ska bli.

Dagens låt: Moneybrother - Brännö serenad, briljant cover.

2 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Trevligt att glida iväg på Moneybrother! Jag ska som sagt var titta upp på vad som händer på Debaser i Januari, så hör jag av mig så fort jag vet.

1:48 AM  
Blogger Tomas said...

Det låter bra det, ska bli skoj. Nu vann ju du serien så det blir jag som bjuder på första rundan :-)

8:50 AM  

Post a Comment

<< Home