Sunday, November 12, 2006

Söndagstankar

Nu är snart ännu en helg slut och det är dags för jobb igen. Tiden går fruktansvärt snabbt, det känns som om jag nyss började jobba, men nu är det helt plötsligt mitten av november.
Idag spelar vi match mot Arsenal på bortaplan, jag har inte speciellt stora förhoppningar. De senaste matcherna har inte varit bra och Arsenal är inte ett lag som vi brukar ta poäng mot på bortaplan. Nu har de visserligen en ny arena i år, det kanske går lättare att vinna på den än på Highbury. Jag hoppas vi står upp på ett annat sätt idag än mot United, då var det en pina att titta. Jag skulle tro att Gerrard blir kvar ute på kanten i den här matchen, Zenden tar nog Sissokos plats i mitten. Kuyt och Crouch borde vara givna i anfallet, de måste göra en kanonmatch för att vi ska kunna rubba Arsenal. Några av mina elever håller på Arsenal, så om det blir förlust idag lär jag få höra det i några dagar. Liverpool får mycket gärna överraska mig idag.
I morgon är det fotbollsgala på tv, den känns ungefär lika ointressant som vanligt. Jag har följt allsvenskan väldigt dåligt i år, har bara sett fyra Geflematcher och någon strömatch på tv, därför har jag ingen större koll på vilka som gjort bäst ifrån sig på planen i år. Det enda pris jag har en åsikt om är guldbollen. Den borde Fredrik Ljungberg få. Han var outstanding i Sveriges lag i VM, utan honom hade det inte blivit åttondelsfinal. Han har varit skadad en hel del och har inte gjort en av sina bästa säsonger i klubblaget, men sett till helheten så har han varit Sveriges bästa spelare i år. En sak som göt mig lite irriterad med galan i morgon är att man ska dela ut ett pris till tidernas mål. När fan ska de sluta med alla de där Tidernas bästa-priserna? Den här gången har man tagit fram fem mål som nominerats, jag vet inte hur man valt ut dem, men det är säkert någon skvallerpressjury. Bland de nominerade finns Kurre Hamrins mål mot tyskarna i VM58, hur många som ser galan tror ni minns det målet? Därefter har man hoppat ända fram till Kenneth Anderssons nickmål mot Rumänien i VM94, gjordes det inga viktiga eller snygga mål på 36 år? På slutet har man slängt in Zlatans mål mot Ungern i kvalet som ett av de fem alternativen, är det verkligen ett av de fem bästa mål som ett svenskt landslag gjort någonsin? Det är helt hopplöst att jämföra ett mål från 1958 med ett mål från 2005, dessutom är nog majoriteten av de som röstar så pass unga att de inte var med när Kurre Hamrin gjorde sitt mål. Den här typen av priser är idiotiska och jag kan inte fatta varför man inte ger upp med dem, det känns som om det ska utses tidernas allting nuförtiden. Årets mål kan man utse, men tidernas mål är omöjligt. Jag kommer ändå att titta på galan i morgon, det finns nämligen en chans att jag är med på ett hörn. Det ska vara ett inslag med Dogge och Tomten från fotbolls-VM och jag, Den Gamle Franken och Fugelsang var med i bakgrunden när de filmade på Camp Sweden inne i Köln, så kanske kommer vi med i inslaget i morgon.

Dagens låt: Sinead O´Connor - This is a rebel song

0 Comments:

Post a Comment

<< Home