Wednesday, November 08, 2006

Träningsförsök

Jag har varit förkyld ganska länge nu, men igår kände jag mig ganska frisk. Eftersom träningen blivit lidane under min sjukdomstid så bestämde jag mig för att köra lite övningar i mitt rum, så att jag åtminstone fick känna att jag gjort någonting. Vi har ju innebandymatch i helgen och då gäller det att vara i toppform, det börjar bli dags att vinna en match nu. Jag valde att börja med att göra situps, det gick bra i början, sedan dök en svårighet upp, nämligen Plummer. Att göra situps med en 40-kilos labrador runt omkring sig var inte det lättaste. Han började med att lägga sig bredvid mig och lägga sitt lilla, nätta huvud på min mage. Genast blev det mycket tyngre att träna. När jag vilat en stund och skulle köra en till runda kom Plummer på ett nytt sätt att göra det hela lite tyngre, när jag börjat träna så lade han sig under mig. Jag kunde då inte gå ner så pass djupt att jag fick vila på tillbakavägen, återigen att hade Plummer gjort övningen ännu tyngre. För mig som inte rört en fena sedan innebandymatchen mot eleverna innan lovet så blev det ett redigt träningspass där upp i rummet. Nästa gång jag bestämmer mig för att träna hemma så kommer jag nog att stänga dörren till mitt rum.

Dagens låt: Sparklehorse - Apple bed

0 Comments:

Post a Comment

<< Home