Wednesday, November 08, 2006

Återseenden

Igår var jag hemma hos en gammal kompis från gymnasiet och tittade på Alf. Det var riktigt roligt, vi tittade igenom 6-7 avsnitt innan ännu en av mina gamla kompisar från gymnasiet dök upp. Vi hade nog inte umgåtts samtidigt sedan vi gick ut tredje ring för några år sedan, så det var väldigt roligt att träffas igen och det blev ganska sent innan jag var hemma.
Det gjorde inte så mycket att det blev sent igår, jag hade nämligen en liten sovmorgon idag. Jag har varit på kurs i Söderhamn och den började inte förrän klockan nio. I stället för att kliva upp kvart över sex, som jag brukar, kunde jag idag sova till kvart över sju och den timmen gör mycket. Nu är jag halvvägs in i Charlieövningsutbildningen och det har varit lärorikt. Jag har fått idéer till en hel del olika övningar som man kan göra i klassen och det kommer säkert att bli mer i morgon när kursen ska avslutas. Söderhamn måste vara en av de få städer som är kallare än Gävle just nu. När jag gick där på gågatan i morse kändes det som om jag kommit till Antarktis, det blåste fruktansvärt kallt och eftersom jag inte hittar speciellt bra i stan fick jag gå runt ett tag innan jag hittade in i värmen. I Gävle blåser det väldigt kallt, men kylan i Söderhamn var ännu värre. En bidragande orsak till att det kändes så kallt kan också vara att jag kom direkt från en varm bil, med värmande musik, men många minusgrader var det.
I övermorgon är det både mannagrynspudding och Nicola Sarcevic, det är onekligen en dag att se fram emot!

Dagens låt: Bright Eyes - Sunrise, sunset

0 Comments:

Post a Comment

<< Home