Tuesday, October 24, 2006

Vatten över huvudet?

Jag berättade förra veckan om att jag blev kallad vig på jobbet, det var en kommentar som verkligen värmde. Samma inlägg skrev jag här om en övning som några av eleverna visade där man utan att släppa pekpinnen skulle ta den runt kroppen genom att kliva igenom den, rätt svårt att förklara i ord hur det går till men det såg väldigt avancerat ut när de visade. Jag trodde först att det inte ens var någon idé att försöka, men när jag satt hemma vid datorn i helgen bestämde jag mig för att försöka. En gammal golvlampa som jag aldrig använder fick bli substitut för pekpinnen och efter lite övande så klarade jag faktiskt av det.
Jag brukar inte vara sen med att skryta över att klarar av saker och givetvis var jag tvungen att nämna det på jobbet igår. Nu har jag lovat att jag ska visa för eleverna att jag är så smidig att jag klarar av att utföra testet. Min prövning ska ske på torsdag och nu blir det till att ligga i hårdträning så att jag inte kommer till jobbet på torsdag och misslyckas med mitt trick. Jag är ganska säker på att jag kommer att klara det, men det hänger lite grann på dagsformen också. Ibland har min rygg en tendens att vara onödigt stel och om den skulle vara det på torsdag är jag illa ute, är jag inte i form kan det vara så att jag tagit mig vatten över huvudet.

Dagens låt: Bonnie Prince Billy - You will miss me when I burn

0 Comments:

Post a Comment

<< Home