Monday, October 16, 2006

Plummer lär sig

Mina föräldrar har en hund, det har jag berättat om här tidigare. Nu när jag bor hemma under veckorna träffar jag honom en hel del och jag märker att han börjar utveckla ett större ordförråd än tidigare. Han lärde sig ganska tidigt namnen på oss i familjen, nu vet han vad jag heter och när mamma säger åt honom att gå till mig så går han rätt. Ett ord han också lärde sig relativt snabbt var "kommer". Plummer är väldigt gästvänlig, på gränsen till påflugen och han har lärt sig att när vi säger ordet "kommer" så är det ofta någon som är på ingång. När någon är på väg in till vårat hus så har Plummer bestämt att är han som ska vara först på plats och välkomna besökaren, det uppskattas inte alltid av den som kommer på besök men om Plummer bestämt att det är så då är det så. Därför aktar man sig numera för att säga ordet "kommer" när den svarta besten är i närheten, men nu har han också lärt sig en böjning av ordet. När jag och morsan satt i köket och pratade idag råkade morsan använda ordet "kom" i en mening. Plummer, som då låg på golvet och vilade, flög upp och sprang på sitt eget stiliga sätt bort mot dörren för att välkomna den besökare som han trodde var på gång. Han blev en aning besviken när han insåg att det inte var någon som skulle komma och hälsa på. Nu är det upp till oss akta våra ord ännu mer, man vill ju inte att den stackars hunden ska få springa bort till dörren i onödan.

Bland det bästa jag vet är att upptäcka ny musik, det har jag nu gjort ännu en gång. The Fine Arts Showcase, med Christian Kjellvanders bror Gustaf i spetsen, är ett band som jag hörde för första gången idag och jag ångrar inte en sekund att jag köpte deras skiva utan att ha hört dem tidigare. Högkvalitativ musik är vad det handlar om, jävligt bra.

Dagens låt: The Fine Arts Showcase - Brother in black

0 Comments:

Post a Comment

<< Home