Thursday, October 05, 2006

Tomas vs. oturen

Det var ett tag sen jag skrev här inne nu, men jag har som vanligt en godtagbar bortförklaring. Det är nämligen så att min dator i Gävle strejkar, i måndags fick den för sig att den inte skulle starta och det håller den fortfarande fast vid. Förhoppningsvis får jag hjälp av Kusen i helgen, han brukar kunna få ordning på datorer och är det någonting jag inte kan så är det att fixa tekniska prylar. Som tur är har jag valt att bli lärare och då räknar eleverna med att man är oteknisk.
Jag har tidigare skrivit här och berättat om arbetsskador jag fått, exempelvis har jag skurit mig på papper ett flertal gånger och det är en underskattad skada. Det finns inte mycket som svider lika mycket som ett pappersskärssår. I måndags var jag med om ännu en svår yrkesskada. Jag höll på att dela ut nya böcker till mina nior, det slutade med att jag blödde. Som tur var lyckades jag hålla god min, tror inte det var någon som märkte min skada. Det kanske låter en aning klantigt att skada sig vid en bokutdelning, och det var det också. Jag skulle ta upp en bok och visa eleverna var en boksiffran stod någonstans, då råkade jag köra ner pärmen för en av böckerna i nagelbandet på min vänstra tumme. Redan när jag förstod vad jag hade gjort började det svida och snart började blodet att komma. Det kom inga enorma mängder, men jag fick i alla fall tvätta av nageln efter lektionen. Jag är ett bevis på att man kan få fysiska arbetsskador även i läraryrket.

Dagens låt: The Smiths - This charming man

0 Comments:

Post a Comment

<< Home