Sunday, October 01, 2006

Premiär

Jag följer inte speciellt många program på tv, i sommar har jag sett på ”Morden i Midsomer” men annars var det längesen jag hade en serie som jag såg varje avsnitt av. Conan O´Briens talkshow försöker jag se så ofta jag kan, vilket blir aldrig nu när jag jobbar och kliver upp tidigt. Ikväll börjar i alla fall en serie som jag tänker försöka se så mycket som möjligt av, nämligen FC Z. Jag var väldigt skeptisk till programidén när den kom och jag trodde aldrig att jag skulle gilla serien, men jag för ovanlighetens skull fel. Det var intressant att se människor som inte kan någonting om fotboll och som verkligen inte bryr sig heller, resultaten i Premier League är lika viktiga för dem som vinnaren i Big Brother är för mig, alltså helt oviktiga. Nu börjar alltså andra säsongen och det ska faktiskt bli roligt att få återse dem. Som jag fattat det är det några nya spelare med i laget den här säsongen, men stommen från förra säsongen är kvar. Man lyckades bra med att få fram profiler i fjol och det var alltid underhållande program. Min favoritepisod från förra säsongen var när en av spelarna totalsågade Paolo Roberto efter boxningsträningen, sådant uppskattar jag. Avsnittet när man spelade in sin musikvideo var också en höjdare. 20.00 ikväll är det dags.
På tal om tv-serier så tror jag att Anders Lundin skulle pensionera sig som allsångsledare om han såg det här. Någon gång måste jag åka till Debaser och vara med på en sådan kväll, det verkar hur häftigt som helst, något som trovärdiga källor även intygat.

Dagens låt: Bonnie Prince Billy - Agnes, queen of sorrow

1 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Klippet där Tore blir förkrossad och börjar gråta under brottningsmatchen är helt oslagbar.

8:11 AM  

Post a Comment

<< Home