Saturday, September 09, 2006

Dags att bygga nytt

Nu verkar det som att det äntligen blivit klart att vi ska få en ny arena. Kommunen och klubben har kommit överens om ett avtal som ger oss möjlighet att bygga Nya Anfield. Samtidigt som det givetvis är positivt att vi ska få en ny arena och på så sätt får in mer pengar till klubben, så tycker jag att det är lite trist. Jag är inte mycket för förändringar i allmänhet, jag tycker t.ex inte om när morsan och farsan köper nytt porslin hemma, och det kommer att kännas lite konstigt när vi inte längre spelar våra matcher på Anfield. Alla storklubbar i England har börjat bygga ut för att få in fler åskådare, Arsenal har till och med byggt en helt ny arena och lämnat Highbury. Jag förstår att det här helt enkelt är nödvändigt för att lagen ska kunna följa med i utvecklingen, men jag gillar inte alla nya arenor med sponsornamn. Här hemma i elitserien börjar det nästan bli pinsamt, hur kul kan det vara att spela hockey i en arena som är döpt efter en kaffesort eller en halstablett? Jag vill inte att Liverpool ska spela sina hemmamatcher på en arena med ett sponsornamn, arenan ska förknippas med oss och bara oss, inte med något klädmärke eller något flygbolag. Att som Arsenal döpa sin arena efter ett företag som sponsrat Chelski längre tillbaka i tiden borde vara straffbart, supportrarna borde vara förtvivlade. Tidigare ryktades det som att vi skulle bygga en ny arena tillsammans med Everton och dela den med dem, det hade varit en katastrof. Arenan ska vara vår och bara vår, lillebror får sköta sig själv.
Det kommer att kännas väldigt vemodigt den dagen vi lämnar Anfield, den saken är det ingen tvekan om.

Dagens låt: Freddie Wadling & Nina Persson – Flyg min väg

0 Comments:

Post a Comment

<< Home