Friday, September 01, 2006

Lat

Ännu en arbetsvecka avslutad. Jag kom till Gävle ganska sent, blev kvar på jobbet till efter fyra och med tanke på att det är en bit att åka så kom jag inte till Gävle förrän strax före klockan sex. Efter att ha tittat på några Alf-avsnitt med syrran skulle jag åka till Kusen och kolla på film. Lat som jag är så tog jag givetvis bilen, trots att det bara tar 15 minuter att gå. När jag kom till Kusen märkte jag att det inte fanns någon parkering ledig vid hans lägenhet, men eftersom jag visste att det fanns en besökarparkering längre bort på området så fortsatte jag dit. Tyvärr var även den upptagen. Ännu lite längre bort på området finns det en till besökarparkering, jag tog sikte på den. Den var upptagen. Nu började jag misströsta. Kusen bor ganska nära Tingshuset, så jag åkte dit. Jag har lagt märke till att det alltid finns lediga parkeringar där, när jag kom fram insåg jag varför det var så. På skylten som satt vid parkeringen stod det nämligen ”Endast för tingshusets besökare”. Nu fanns det bara en utväg, jag kunde ju inte gärna åka hem med bilen och gå, då hade ju allt letande varit i onödan, i stället åkte jag bort till tågstationen. Där fanns det lediga platser som jag kunde ta. Jag parkerade där och gick de fem minuterna som krävs för att komma från stationen hem till Kusen. Efter fem minuters bilfärd, tio minuters letande och ytterligare fem minuters promenad kom jag så äntligen fram, fem minuter senare än om jag inte varit så lat och tagit bilen.

Dagens låt: Radiohead – Karma police

1 Comments:

Anonymous Anonymous said...

en sedelärande historia.

2:14 PM  

Post a Comment

<< Home