Sunday, September 03, 2006

Herr och Fru RajRaj

Igår var jag på bröllop, det var RajRaj och hans Anna som skulle gifta sig med varandra. Omtänksamma som de är valde de att lägga bröllopet en helg då det inte var någon PL-fotboll som jag missade. Jag har bara varit på ett bröllop tidigare och det var inte i kyrkan, så det var lite av en ny grej för mig att bevittna en sådan här händelse. Nu när jag är lärare så får jag besöka kyrkan ett par gånger om året vid olika högtider, men tidigare har jag inte varit där speciellt ofta. Bröllopet var i alla fall fint och de båda svarade rätt på sina frågor, så efter knappt en halvtimme var de gifta. Därefter var det middag och fest i en lokal nära kyrkan, det var riktigt trevligt. Det var bordsplacering som gällde, men jag kom bredvid Hasse Holmqvist och Fugelsang så det var inga problem att komma igång med diskussioner. Det fanns öl, vin, whisky och likör i mängder så det blev ganska snabbt en väldigt avslappnad stämning i lokalen och snart kände alla alla. Det var en jättetrevlig kväll, även om jag framåt klockan tolv började känna av att jag jobbat en hel vecka och klivit upp tidigt på mornarna. När klockan var halv två åkte jag, Gamle Franken, Pokervinstförstöraren, Hasse Holmqvist och Dansk hem, mycket nöjda med dagen.

Dagens låt: Pelle Carlberg – Musikbyrån makes me wanna smoke crack

0 Comments:

Post a Comment

<< Home