Friday, August 25, 2006

Veckoslut

Första arbetsveckan med eleverna är nu avslutad och jag känner mig ganska mör. Det är inte elevernas fel att jag är sliten, jag har nämligen varit lite förkyld hela veckan och nu när man är igång finns det inte riktigt tid att kurera sig.
Måndagen började verkligen inte bra, jag glömde nämligen bort att ta med en termos med kaffe. Jag brukar alltid ta med mig en termos eftersom det både blir godare och billigare än kaffet i automaten i skolan, men i måndags hade jag alltså glömt. Efter att ha svurit över min klantighet i några sekunder sansade jag mig och intalade mig att jag nog skulle kunna klara mig en dag utan hemmabrygt kaffe, det finns ju ändå kaffe i automaten. Min inre smärta över missen gick då över, men när jag kom fram till skolan möttes jag av en chock. Vattnet i skolan gick nämligen inte att dricka, tydligen var det någon bakterie som spridits i vattnet och man kunde råka ut för magsjuka om man drack av det. Därför var kaffeautomaten avstängd. Alltså blev det inget morgonkaffe, jag fungerar inte riktigt på jobbet utan morgonkaffe men jag tog mig igenom förmiddagen på ett helt okej sätt ändå. Vid lunch hade någon lyckats få fram en kanna kaffe som gick att dricka, sedan var jag tillbaka på spåret igen. Efter den närmast katastrofartade förmiddagen har veckan flutit på bra och det känns bra att vara igång igen.

Dagens låt: Bonnie Prince Billy - Black

0 Comments:

Post a Comment

<< Home