Sunday, August 27, 2006

Svensexa

Igår hade vi svensexa för RajRaj, han gifter sig nästa helg och han kunde ju inte gärna komma undan helt utan att bli utskämd. Vi kidnappade honom klockan nio på morgonen, vi var femton personer maskerade med strumpbyxor som stormade lägenheten. Han var beredd på att vi skulle komma igår, men han var inte beredd på vad han skulle få genomlida. Det första han fick göra var att ställa sig på en kulle utanför hans lägenhet och dansa till en av Kusens outhärdliga trancelåtar, vi såg till att klappa takten så hårt vi kunde så att grannarna skulle vakna. När dansen var avklarad slängde vi på honom kjol och någon ful blus som Kusen och Hasse Holmqvist fixat, sedan bar det av neråt centrum. Det färdmedel vi använde var en kundvagn som vi pyntat med julpynt och kartong, mycket stilig.
Att åka kundvagn från Sätra ner till stan tar ett tag, dessutom hade vi ett stopp på Willys där RajRaj skjutsades in på en shoppingtur. När vi kom ner på stan såg vi till att få RajRaj sminkad, den som fick det uppdraget var en tjej som RajRaj lyckades övertala. Sedan blev det diverse upptåg med karaoke, dans och fotbollsspelande mot Gefles egen Jaap Stam, Thomas Hedlund. Tyvärr var det några upptåg som vi fick hoppa över, bland annat en aerobicsuppvisning som hade kunnat bli en klassiker.
När vi var färdiga på stan begav vi oss mot en park där vi kunde hämta andan ett tag, det tar på krafterna att vara igång tidigt på morgonen. När klockan blivit två började vi styra RajRajs kundvagn mot Fjärran Höjder och deras relaxavdelning. På vägen dit fick RajRaj ta en tur i en skylift som Gefle Energi hade framme. Samtidigt som han var uppe i skyliften lyckades jag bli getingstucken, det var första gången på länge som jag råkade ut för det. Senast jag blev stucken var när jag var 6-7 år tror jag, hade för mig att det gjorde ondare men det är väl troligen så att jag är tuffare nu än när det senast begav sig.
Fjärran Höjder var en höjdare, bubbelpool, ångbastu, torrbastu, musikanläggning och många sköna stolar att slappa i. Det var nog precis vad vi alla behövde för att orka med resten av kvällen.
När vi var relaxade och klara återvände vi till RajRajs lägenhet där vi hade en traditionell förfest innan vi återigen åkte ner på stan. Tre timmar på ett uteställe avslutade svensexan. Klockan tre kom jag hem, efter 18 timmars svensexande. Det var en kanondag.

Dagens låt: Aimee Mann – Humpty dumpty

1 Comments:

Anonymous Anonymous said...

förra gången du blev getingstucken tjänade jag 500 spänn på att berätta om det. tänk om jag varit kvar på förra jobbet, då hade jag kanske kunnat berätta om det här sticket också.

8:31 AM  

Post a Comment

<< Home