Friday, August 04, 2006

Gasklockorna

Det blir ett kort inlägg idag, jag ska nämligen snart iväg till Gasklockorna. Ikväll är det nämligen dags för det som med stor sannolikhet blir årets konsert här i Gävle, nämligen Laleh. Jag har skrivit här och klagat på utbudet till Cityfesten, men de som har fixat hit Laleh ska verkligen ha en eloge. det blir fjärde gången jag ser henne live och det ska bli extra intressant ikväll, hon ska enligt tidningarna spela en del nya låtar och om det är i samma klass som låtarna hon körde på "Vem har lurat alla barnen?" så kommer det bli kanon. Det hela blir ju inte sämre av att Stefan Sundström också ska spela.
Dagen hittills har jag spenderat på stranden med Gorbatjov, min förkylning gör att jag inte vill bada så det blev bara slappande för min del. Jag vill ju inte riskera att vara sjuk på måndag, då är det dags för Morrissey.
Nu ska jag iväg, men avslutningsvis kan jag säga att alla ni som är i Gävle idag bör bege er till Gasklockorna vid halv åtta ikväll, det kommer bli en höjdare.

Dagens låt: Laleh - Hame balam

0 Comments:

Post a Comment

<< Home