Sunday, August 06, 2006

Dan före dan

I morgon tar jag ett tidigt tåg till Stockholm för att möta YouWillNeverKnow och sedan fortsätter vi vidare ner till Karlstad. I Karlstad är Morrissey.
Det är nästan fyra år sedan jag såg Moz live för första gången och det har hänt en del sedan dess. Två soloskivor har kommit ut och Moz har blivit ett mer bekant namn även för de som inte är fans. Första gången jag åkte och såg honom var det flera av mina bekanta som trodde att det var Van Morrison jag skulle se, idag känner de flesta till Morrissey. De nya skivorna har utökat hans fanskara ganska rejält och det förtjänar han verkligen. Jag har inte kollat låtlistorna från de senaste konserterna, men det vore kul om han bytte ut några låtar från spelningen på Hovet tidigare i år. Det kommer säkert att bli några gamla Smiths-låtar, min önskan är att få höra "I know it´s over" eller "That joke isn´t funny anymore". Några av de äldre sololåtarna vore inte heller helt fel, som exempelvis "Speedway", "November spawned a monster", "Why don´t you find out for yourself" eller "Angel, angel, down we go together".
De flesta låtarna från nya skivan kommer säkert att finnas med i låtlistan, förra gången hoppade han över "On the streets I ran" så jag hoppas få höra den i morgon. 22.30 i morgon kör det igång, jag är redo.
Läste förresten en mycket dåligt skriven artikel i min tidning idag. Kan någon förklara för mig hur man bryter sig fram i sidled? Om man bryter sig fram borde man väl komma just framåt och inte i sidled. Även om jag förstår vad skribenten menar så kan jag tänka mig många bättre sätt att skriva det på, så att det inte låter konstigt. Jag har lagt märke till att jag slarvat lite i mitt skrivande de senaste veckorna, bland annat kallade jag Laleh för "han" på ett ställe när jag skrev min recension av spelningen och det är givetvis jättefel. Dessutom har jag en tendens att skriva jga, dne och dte i stället för jag, den och det. Lite klantigt, ska försöka sluta med det. Nu ska jag packa inför morgondagens resa.

Dagens låt: Morrissey - Suedehead

0 Comments:

Post a Comment

<< Home