Sunday, July 02, 2006

Festival

I helgen har det varit Roskildefestivalen, som vanligt var bandlistan enormt imponerande. Morrissey var där, Bob Dylan var där, The Streets var där, ja listan kan göras mycket längre. Varje år känner jag att borde åka iväg, det är alltid massvis med bra band. Jag är dock ingen riktig festivalmänniska, jag är alldeles för bekväm av mig för att sova i tält på en lerig camping. När vi jobbar i Arvika får vi tälta på en fräsch camping med tillgång till dusch och toaletter, det är en förutsättning för att jag ska kunna spendera så lång tid på ett campingområde. Vi brukar varje år ta en tur upp till besökarcampingen och jag blir lika glad varje år att jag inte bor där. Egentligen tycker jag att det är riktigt segt att bo i tält, men när man kommer upp till den campingen så känns vår boplats på festivalen som ett hotellrum.
Nu blir det inget tältande för mig i sommar, det blir i stället ett endagsbesök på en festival i Borlänge nästa helg. Jag har börjat ladda med Dia Psalma i bilen och Cardigans i lägenheten. Det ska bli intressant att höra Ulke sjunga igen, trodde inte jag skulle få uppleva det live igen.

Dagens låt: The Cardigans - Communication

0 Comments:

Post a Comment

<< Home