Thursday, June 15, 2006

Telefonterror

Telefonförsäljare är bland det värsta jag vet, åtminstone bland det drygaste jag vet. De har en tendens att aldrig ge sig trots att man säger nej. Nyligen fick jag ett samtal från en tjej som försökte få mig att prenumerera på slitz, det erbjudandet var inget för mig. Trots det försökte tjejen på sin bredaste stockholmska övertyga mig om att jag faktiskt skulle få med en "skitnajs" t-shirt som alla hennes killkompisar gick runt med på stan, om jag inte bestämt mig innan så bestämde jag mig då för att verkligen tacka nej till erbjudandet.
De senaste gångerna so jag fått oönskade telefonsamtal har jag haft turen att komma undan väldigt smärtfritt. Förra gången ringde det en tjej och frågade om hon fick göra en undersökning, jag kom inte på någon bra bortförklaring så jag sade att det gick bra. Hennes första fråga var om jag hade en skylt med texten "Ingen reklam, tack" på dörren, det har jag faktiskt så jag sade att jag hade det. Då blev det först tyst i luren, sedan sade hon: "Ok, då får jag jag tacka för samtalet". Hon hade tydligen tänkt fråga om hur jag påverkas av reklamen jag får hem och eftersom jag inte får någon reklam hem som sket det sig ganska rejält för henne. Jag var dock nöjd över att slippa svara på en massa trista frågar.
Idag, första lediga dagem fick jag ännu ett samtal. Även den här gången var det en käck tjej som ringde. Hon var väldigt rakt på sak och frågade om jag använder rakhyvel. Eftersom jag använder rakapparat sade jag nej, sedan frågade hon om jag hade en hustru som använde rakhyvel. Eftersom jag inte har någon hustru svarade jag nej. Hon blev lite tyst och tackade sedan för samtalet och la på. Det är så skönt när man klarar sig undan alla frågor och alla erbjudanden. Man slipper säga nej femtio gånger innan de inser att man inte vill köpa Omega-3-tabletter för 200 spänn eller ett fempack strumpor för 150 spänn+frakt.
Den telefonterror de utövar är jäkligt irriterande och det vore skönt att slippa den, dte är inte ofta man har sån tur som jag haft de senaste gångerna.

Dagens låt: Minor Majority - She came back for no smile

0 Comments:

Post a Comment

<< Home