Tuesday, June 06, 2006

Snart börjar det

Om tre dagar börjar sommarens höjdpunkt, nämligen fotbolls-VM. På söndag är det en vecka tills jag, Gamle Franken och Fugelsang sätter oss på flyget ner till Köln. Där ska vi se Sverige-England, live. Det ska bli obeskrivligt häftigt. Det verkar som att jag kommer få se tre Liverpool-spelare i den matchen också. Att Gerrard ska få spela tar jag för givet, men jag tror dessutom att både Kung Carra och Crouch får starta matchen för England. Det kommer att bli en jävligt tuff match för Sverige, England har ett riktigt bra lag. Det är främst Englands mittfält som är imponerande, men har man världens bäste(Gerrard) i laget så är det givet att man blir ett hot. Det bästa vore om både Sverige och England är klara för åttondel redan innan matchen, så slipper man oroa sig för att det ska bli uttåg. jag vill inte vara på plats den matchen där de brittiska fansen får reda på att de inte går vidare ur gruppen, då kan det gå vilt till. men å andra sidan tar jag hellre det än att Sverige åker ur.
Hur som helst kommer resan ner till Tyskland att bli en riktig upplevelse. Jag har aldrig varit i Tyskland, så då passar det ju bra att göra första besöket där under fotbolls-VM. Köln är väl ingen stad som jag har jättekoll på, men jag skulle misstänka att det inte är någon större turiststad. Det ska i alla fall bli intressant att se hur långt man kan ta sig med skoltyskan, skulle misstänka att det blir till att ta fram engelskan i ställe.
Det enda som oroar mig med resan är maten. Min bild av Tyskland är att de bara äter korvar, bratwurst och sånt. Feta, flottiga, tjocka korvar som ätes i papper utan någonting till, det är min bild av tysk mat. Det är inget för mig, hoppas verkligen att jag har fel. Om det nu är så att maten är dålig så kompenseras det med att ölen är jäkligt god i stället.

Dagens låt: Minor Majority - Supergirl

0 Comments:

Post a Comment

<< Home