Friday, May 12, 2006

Veckans lista v.19

1. Diego Armando Maradona - I dagens skvallerpress går det att läsa att det ryktas om att Diego ska komma till Sverige tillsammans med några vänner från VM-laget 1990 och spela en uppvisningsmatch. Om så skulle vara fallet så ska jag göra allt för att få se den matchen live, bara tanken av att få se Diego spela fotboll live ger mig gåshud. Diego är tidernas störste idrottsman och den störste idol jag någonsin haft. Diego var min inkörsport till fotbollen, han var den förste fotbollsspelare jag kände till och han har alltid varit min överlägset största favorit.
Jag har alltid drömt om att få se Diego live och om det nu skulle ges möjlighet så ska jag göra allt för att vara på plats.

2. Sonny Chiba - Idag såg jag "Return of the Street Fighter", den var nästan lika bra som den första filmen. Dessa filmer har givit mig ett nytt sätt att se på fightingfilmer, de har stat en helt ny standard. Chiba är den coolaste fightingskådis jag sett, kan man annat än gilla en karaktär som:
1. Slår skurkarna i bakhuvudet så att ögonen ramlar ut.
2. Ligger för döden i tre dagar, vaknar upp, tar en banan(!) och ger sig iväg för att ge igen. Inget fjantigt healing-te eller något sånt, för Sonny Chiba räcker det med en banan. Outstanding!

3. Scott Walker - Walker Brothers är ett av mina absoluta favoritband, men ärligt talat vet jag inte speciellt mycket om dem. Bland annat så trodde jag att de var döda hela högen, det var ju längesen de höll på och jag har inte sett något nytt material på länge. Därför blev jag ena ning förvånad när jag läste skvallerpressen härom dagen att Scott Walker hade släppt en ny skiva. Även om den säkerligen inte håller samma klass som låtar som "Another tear falls" och "Where´s the girl" ska det bli väldigt spännande att höra hur han låter nuförtiden.

4. Zlatan Ibrahimovic - I veckan togs VM-truppen ut och det var väl inte speciellt många överraskningar i den. Det enda som förvånade mig var att Alexandet Östlund inte var med i truppen, han har trots allt spelat nästan varje match i kvalet och spelade även den sista träningsmatchen. Även om han inte varit övertygande på sistone så är det lite konstigt att ta bort honom helt ur truppen.
En som däremot är med i truppen är Zlatan och han kommer att bli helt avgörande för hur bra det ska gå för Sverige i VM. Är Zlatan bra kan Sverige gå hur långt som helst, är Zlatan dålig kan vi ryka i gruppspelet. Den senaste veckan snadaler i Juve kan nog vara bra för Zlatan, det kan nämligen leda till att han får lämna klubben och kanske får komma till ett lag som spelar fotboll. Zlatan är alldeles för sevärd på planen för att spela i ett trist skitlag som Juventus.

5. Robbie Fowler - Fick nyligen ett nytt kontrakt i Liverpool och det var verkligen välförtjänt. Fowlers comeback i Liverpool har varit klart bättre än jag väntat mig och han avslutade säsongen på bästa sätt genom att måla mot Pompey förra veckan. Det är grymt kul att se en anfallare med ett sådant hjärta för klubben prestera, Fowler hör hemma i Liverpool och jag tror han kommer göra en kanonsäsong nästa säsong. Det är synd att inte Robbie får spela i FA-cupfinalen idag, det är bara att hoppas att Crouch och Cissé gör sitt jobb och ser till så att Gerrard får lyfta ännu en pokal.

Dagens låt: Bright Eyes - Lila

0 Comments:

Post a Comment

<< Home