Thursday, April 20, 2006

Vad lyssnar du på just nu?

Så heter en tråd som finns på liverpoolforumet och den har funnits med länge. Jag satt idag och tittade igenom den för att se vad jag lyssnat på under den tid som tråden funnits, det var ganska intressant. De här låtarna har spelats hos mig när jag skrivit:

Eric Clapton - Layla
Christian Kjellvander - Drunken hands
Isolation Years - Naked natives
Radiohead - Karma police
Ray Charles - I believe to my soul
Neil Young - Heart of gold
The Smiths - There is a light that never goes out
Teenage Fanclub - Mellow doubt
Moneybrother - Nobody's lonely tonight
Interpol - Say hello to the angels
Interpol - A time to be so small
Interpol - Evil
Herman Hermits - No milk today
Strebers - Högervindar
Gorky´s Zygotic Mynci - Single to fairwater
The Smiths - That joke isn´t funny anymore
Christian Kjellvander - Homeward rolling soldier
Interpol - Narc
Franke - Ställs mot dig
Bright Eyes - At the bottom of everything
Ryan Adams - Harder now that it´s over
Frankie Valli & Four seasons - Begging
The Cardigans - Paralyzed (Live Roskilde 2003)
Electric Soft Parade - Sleep alone
Morrissey - Striptease with a difference
Johnny Cash - I got stripes
Bonnie Prince Billy - Joy and Jubilee
Tom McRae - Boy with the bubblegun
Eric Clapton - Pretending
Morrissey - Angel, angel down we go together
Morrissey - Dear god, please help me
Morrissey - You have killed me
Morrissey - You have killed me
Editors - Fingers in the factories
David Bowie - Space oddity
PInk Floyd - Wish you were here
Radiohead - Creep
Christian Kjellvander - Juanita
Johnny Cash - I see a darkness
Johnny Cash - Daddy sang bass
Ray Charles - Born to lose
Isolation Years - Green on white
Patti Smith - Hey Joe
Freddie Wadling - Jag brinner
Morrissey - Speedway
The Perishers - In the blink of an eye
The Streets - Empty cans
Morrissey - Why don´t you find out for yourself
Morrissey - Alsatian cousin
Christian Kjellvander - Chose the city
Echo & the Bunnymen - Seven seas
Sophie Zelmani - Oh dear
Whiskeytown - Turn around
Johan Anttila - Inte visste jag
Morrissey - Margaret on the guillotine
Perishers - Someday
Morrissey - On the streets I ran
Morrissey - Life is a pigsty
Morrissey - On the streets I ran
Weeping Willows - While I´m still strong
The Streets - Never went to church
Bonnie Prince Billy - Even if love
The Perishers - Sway
Christian Kjellvander - Drag the dirt in
Nick Cave - The kindness of strangers
Morrissey - On the streets I ran
Songs of soil - Jesus
Kris Kristofferson - Sunday morning coming down

Det har blivit mycket Morrissey den senaste tiden och det märks på dne här listan, en sak som förvånade mig är att det var väldigt lite Weeping Willows. Jag måste ha lyssnat på dom när jag inte suttit och skrivit på forumet, eller så brydde jag mig inte om att skriva i vad jag lyssnade på just då.

Dagens låt 2: Lee Hazlewood & Nancy Sinatra - I´ve been down so long(It looks like up to me)

1 Comments:

Anonymous Anonymous said...

"det blåser hårt, det blåser kallt, överaaallt"

7:47 AM  

Post a Comment

<< Home