Saturday, May 20, 2006

Schlager och hockey

Ikväll är det en fullspäckad tv-kväll, det är nämligen både hockey-VM och schlagerfestivalen. Dessa två arrangemang har faktiskt en hel del saker gemensamt. Till att börja med arrangeras de varje år. Dessutom kan man lugnt säga att det inte är eliten som är med i någon av tävlingarna, i alla fall inte som jag ser det. Det är inte de bästa hockeyspelarna som spelar i VM och det är verkligen inte de bästa låtarna som ställer upp i schlagertävlingen. Dessutom är det tävlingar som jag har liknande inställning till. Varje år när det är hockey-VM så känns det ganska segt, jag kan inte påstå att jag bryr mig speciellt mycket om hur det går. Likt förbannat sitter man där vid tv:n och ser varenda match, det har blivit något av en tradition att se på hockey-VM. Samma sak gäller med Schlagern, jag är långt ifrån något schlagerfreak som syrran och jag tror inte jag hört en låt i tävlingen som jag skulle klassa som riktigt bra, men ändå sitter man där varje år och ser på finalen.
Jag tror dock att Sverige kommer att få det tufft i både hockeyn och schlagern, men det är förluster som jag kan ta. Jag kommer nog ändå att sitta vid tv:n vid den här tiden nästa år och titta och då kommer jag att ha glömt hur det gick året innan.

Dagens låt: Johnny Cash & Rosanne Cash - September when it comes

0 Comments:

Post a Comment

<< Home