Wednesday, April 19, 2006

Varför så sent?

När jag gick och pluggade på högskolan här i Gävle så fanns det ett program som jag såg till att inte missa varje kväll och det var Conan O´Briens talkshow på TV4+. Sedan jag började jobba har det naturligtvis blivit svårt att följa serien, den går sent på kvällarna och jag är alltid förbenat trött när det blir kväll. Nu har jag lov och har sett fram emot att få se denne underbare komiker igen, men till min stora förvåning har man bytt sändningstid på Conan under det senaste halvåret. Åtminstone den här veckan börjar varje avsnitt klockan tolv på natten och även om jag har lov så är jag trött när klockan börjar närma sig midnatt, alldeles för trött för att hålla mig vaken genom hela Letterman för att få se Conan. Jag förstår inte varför man flyttat Conan så sent, hur ska man nu kunna få se serien? Den enda chansen är väl att försöka tajma in repriserna när de går på eftermiddagen, men dte brukar jag jämt glömma bort. Dessutom är det så skönt att gå och lägga sig på gott humör efter att ha fått höra något av Conans låga och obetalbara skämt, man somnar mycket lättare då.
Det är fan så mycket svårare att somna om det sista man hört är Paul Shafers skratt efter nåt töntigt Letterman-skämt.

Dagens låt: Roseanne Cash - On the surface

0 Comments:

Post a Comment

<< Home