Monday, April 17, 2006

Tomas på fotboll

Idag var jag till Strömvallen för att se Gefle spela fotboll. Det var perfekt väder för fotboll, sol och ett gäng plusgrader, i alla fall var det så när jag åkte hemifrån. När jag kom till matchen insåg jag ganska snabbt att det var ett ganska dumt val att åka i jeansjackan, det började blåsa och då är den inte till mycket hjälp. Första halvlek gick ändå ganska bra, då var solen framme och värmde. Däremot hade jag något annat som störde mig under den första halvan av matchen, nämligen ett gäng grabbar bakom mig som konstant pratade trams. Det började med att de hade diskussioner kring något dataspel, inte direkt sånt jag åkte på fotboll för att få lyssna på. Som tur var mötte jag en klasskompis på läktaren som jag kunde snacka med, det hjälpte mig att koppla bort grabbarna på raden bakom. Efter ett tag började de i alla fall också prata om fotboll, men det dröjde inte länge innan av dom påstod att David Beckham var en av världens bästa spelare, då hade jag verkligen svårt att hålla mig ifrån att vända mig om och säga några väl valda ord. Jag lyckades hålla mig och det är jag stolt över.
Det stog 0-0 efter första halvlek och Gefle hade skött sig rätt okej, även om det absolut inte var tal om något bländande spel. En bit in i andra halvlek gjorde dock Häcken 1-0 och då föll Gefles lag ihop som ett korthus, det fanns inte en tendens till kämpaglöd. Som om det inte var illa nog med att spelet var uselt så började vädret också att bli sämre, det blåste på rejält och jag förstod att jag nu skulle få böta för att jag tyckte mig kunna åka i jeansjackan. Inte hade jag tagit med mig varken mössa eller vantar heller, det blev till att dra upp huvan på tröjan och stoppa ner händerna i fickorna. Som tur var fanns dte inget att applådera åt, så jag kunde lugnt ha kvar händerna i fickorna matchen ut. När Häcken gjorde 2-0 gick grabbarna bakom mig hem, det värmde lite grand i alla fall.
Matchen slutade 4-0 till Häcken och det enda roliga under andra halvlek var att klaga på Gefles spel tillsammans med Panzer. Jag är inget Gefle-fan, så förlusten svider inte speciellt mycket. Något som dock svider är att veta att Peking spelar i divisionen UNDER två såna här medelmåttiga lag och det är inte bra.

Dagens låt 2: Magnus Carlson - Genom natten

0 Comments:

Post a Comment

<< Home