Friday, April 14, 2006

Lov

Idag inleder jag mitt första påsklov som lärare och det känns mycket bra, inte för att jag vantrivs på jobbet, men det är skönt att få koppla av lite grand. I stället för att kliva direkt från sängen till frukostbordet och sedan jäkta ut i bilen har jag nu kunnat slappa hela förmiddagen, med en dubbel espresso och en fightingfilm. Jag köpte nya kaffebönor när jag var i Stockholm härom veckan och de var verkligen ett bra köp, kaffet blir så starkt och smakrikt som jag vill ha det och speciellt när jag gör espresso. Jag har tidigare importerat kaffebönor från Umeå med hjälp av syrrans kompisar som kommer på besök då och då, innan det brukade jag alltid köpa samma kaffebönor på en affär har i stan, men nu har jag alltså hittat en ny intressant sort. Det enda problemet blir att få tag på dom igen när den här omgången är slut, jag är ju inte direkt ner till Stockholm ofta och nästa resa dit som jag har inplanerad är i slutet av juli när jag ska se Clapton i Globen. Jag får således se till att njuta ordentligt av den här omgången och sedan köra med gävlesorten fram till sommmaren. Troligen kommer Stockholmsbönorna att vara slut när mitt lov är slut, det går nämligen en hel del kaffe när jag är hemma under en längre tid.

Dagens låt: The Streets - Never went to church

1 Comments:

Anonymous Anonymous said...

annars har jag en skokurir i stockholm som du kan få numret till. han kan säkert fixa kaffe också.

12:59 PM  

Post a Comment

<< Home