Sunday, January 22, 2006

Viktig match

Idag spelar Liverpool en av årets viktigaste matcher, nämligen borta mot Manchester United. Jag har hatat United så länge jag kan minnas, nästan lika länge som jag älskat Liverpool. Det föll sig liksom naturligt från början att avsky united, dte mesta med den klubben är värt att hata. Mitt har mot United började någon gång i mellanstadiet. Jag hade då två kompisar som höll på United, de var inte lika fanatiska som jag var när det gäller Liverpool men de var tillräckligt intresserade för att kunna reta mig när det gick dåligt för mitt lag. Det värsta som kunde hända en helg var att vi torskade och United vann, då fick man höra det i skolan i två dagar. Därför började jag hoppas att United alltid skulle förlora.
Sen har United alltid haft spelare som varit lätta att hata. Ta bara en sån "spelare" som Roy Keane. Han är troligen det största svin som någonsin spelat i PL. Han har genom hela sin karriär skadat spelare och uppträtt som en riktig flåbuse på planen. För mig är det svårt att förstå hur man som United-supporter kan hylla en spelare som med flit skadat spelare. Sen kom Beckham som blev så fruktansvärt hypad trots att han egentligen inte kan så mycket annat än att slå inlägg, var man än kollade så fanns han med på bild. Dessutom började en massa småungar gå runt på stan iklädd Uniteds fula tröja med nummer sju och Beckham på ryggen. I dagens United finns det spelare som Shrek, Van Nistelrooy, Cristiano Ronaldo, Gary Neville och Rio Ferdinand som är orehört lätta att känna hat mot. Arroganta spelare som lever efter egna lagar och försöker komma undan med doping, fula efterslängar och allmänt otrevligt uppträdande på planen. Dessutom får vi inte glömma ärkeidioten Alex Ferguson på bänken, näe att hata United är sannerligen inte svårt. Det värsta av allt är att så länge jag varit Liverpoolsupporter(c:a 16 år) så har United kommit före Liverpool i tabellen och det är förbannat frustrerande. Idag har vi chansen att gå om United i tabellen och samtidigt ha två matcher mindre spelade, det vore underbart om vi lyckades med det.

Dagens låt: Magnus Carlson - Det värsta av allt

0 Comments:

Post a Comment

<< Home