Sunday, January 08, 2006

Jobb i morgon

I morgon tar jag steget in i arbetslivet, efter fyra och ett halvt års studerande på högskolan ska jag helt plötsligt kliva upp tidigt för att arbeta varje dag ändå fram till sommaren. Jag tror det kommer kännas väldigt ovant till en början, men jag ser ändå fram emot det. Skrivandet på mitt examensarbete har varit tråkigt och segt, därför blev det ett lyft när mig när jag fick komma ut och jobba månaderna innan jul. Nu ska jag tillbaka till samma klass och samma skola som jag var på under den tiden och jag tror det är en ganska perfekt start på mitt arbetsliv. Även om jag är utbildad högstadielärare så har jag lärt mig mycket av att vara på lågstadiet och jag har en känsla av att även de här kommande månaderna kommer vara lärorika.

Liverpool gjorde en pinsam insats igår, även om det blev vinst med 5-3 mot Luton så satt jag och skämdes i soffan. Det är för mig helt oförståeligt hur man som proffs kan agera så respektlöst mot sina fans och i princip bara ställa ut skorna på planen när det är dags för match mot ett sämre lag. Vi hade en jävla tur att vi lyckades vända matchen igår, bara att tacka Xabi Alonso och Pongolle för det.

Dagens låt: Gorky´s Zygotic Mynci - Happiness

2 Comments:

Blogger kricko said...

om jag inte minns helt fel så var det jag som tog Gorky´s in i ditt liv? :D

5:05 AM  
Blogger Tomas said...

Det stämmer det, Face like summer hette låten

7:52 AM  

Post a Comment

<< Home