Thursday, January 19, 2006

Kvällstrött

Många av de inlägg jag skrivit de senaste veckorna har handlat om den omställning jag fått göra nu när jag jobbar i stället för att plugga. På morgnarna är det helt andra tider som gäller, men jag har nu börjar vänja mig vid det och har inga större problem med att kliva upp. Dessutom har jag hittat en perfekt väckningssignal på min mobil som gör att jag dels slipper åka upp ur sängen med en galen alarmsignal skrikandes i rummmet, min gamla väckarklocka var nämligen en pest, och dels att jag slipper bli väckt av morsan som har som hobby att hitta på irriterande sätt att väcka sina barn på, något som syrran kan intyga. Däremot så märker jag att jag är mycket tröttare på kvällarna, men jag ser det ändå inte som något speciellt negativt. När jag pluggat har jag oftast haft sovmorgon nästan varje dag och då blir det lätt så att man går och slappar på förmiddagen, därför brukade jag heller inte bli speciellt trött på kvällarna. Jag fick ofta gå och lägga mig enbart för att det inte fanns något kvar att se på tv, nu har jag inte alls samma problem. Nu är jag i stället skittrött när jag ska lägga mig och det är faktiskt ganska skönt, jag uppskattar verkligen sömnen mer nu och känner att den i högsta grad är nödvändig. Det är riktigt härligt att få lägga sig och sova och det är känsla jag inte haft sedan jag gick i gymnasiet. Självklart är det skönt att kunna slappa på samma sätt som jag gjorde om dagarna när jag pluggade, men nu när jag går och lägger känner jag att jag uträttat något och därför behöver vila, det kände jag inte alltid under min tid på högskolan.

Såg förresten att Laleh blev belönad med två rockbjörnar, det var verkligen helt rätt. Däremot är det fruktansvärt att Darin kunde vinna en rockbjörn i konkurrens med Moneybrother.

Dagens låt: Laleh - Han tuggar kex

0 Comments:

Post a Comment

<< Home