Sunday, January 15, 2006

Perfekt dag för Pool-fans

Igår var det en perfekt dag för alla Liverpool-fans, inte bara för att det blev tre poäng omt Spurs, utan också för att en gammal hjälte sänkte United. Det var Robbie Fowler som fick hoppa in under den sista kvarten i derbyt mellan Manchester City och Manchester United. Ställningen när han kom in var 2-0, men United reducerade snart till 2-1 och det började bli lite spännande. Egentligen brukar jag inte sitta och hålla på lag i matcher när inte Liverpool spelar, men när United spelar håller jag alltid på motståndarna. Med bara några minuter kvar av matchen fick Fowler ett kanonläge i straffområdet, självklart gör en målgörare som han mål då. Efter målet sprang han och firade alldeles framför United-klacken, de gamla Liverpool-känslorna sitter djupt rotade i Fowler och självklart är det extra för honom att sänka det lag som han föraktar mest.
Nu ligger vi bara en poäng bakom United, med två matcher mindre spelade och dte börjar se riktigt bra ut. Nästa helg är det hatmöte mellan oss och de avskyvärda svinen från Manchester. Det vore suveränt om vi kunde sätta dom på plats då, och visa att vi är det bättre laget.

Jag såg att jag hade gjort en skaplig felskrivning i ett av mina inlägg från igår. Jag hade råkat klanta mig med tangenterna och skrivit "hel gås" i stället för "helg så". Meningen blev en aning svårtydd, men jag valde att inte ändra den, som ett straff till mig själv för att jag var så klantig.

Dagens låt: The Smiths - Shakespeare´s sister

0 Comments:

Post a Comment

<< Home