Monday, January 23, 2006

Pest och pina

Alla ni som följer min sida och samtidigt följer fotbollsvärlden vet att jag inte är speciellt nöjd idag. Vi gjorde vår överlägset sämsta match för säsongen mot ett United som var precis lika dåligt, om inte ännu sämre. Med tanke på att United för tillfället inte har ett lag som klarar av att spela ett bättre spel mot oss så är de nog nöjda med gårdagens match, att dessutom lyckades få in ett mål i slutet gör dem säkert än mer nöjda. Matchen igår var en av de tristaste fotbollsmatcher jag någonsin sett, jag kom på mig med att sitta och försöka klura ut vems autograf som hängde på väggen bredvid mig på olearys i stället för att se på fotbollen. Jag brukar inte kunna slita blicken från skärmen när Liverpool spelar och när folk går i vägen för tv:n brukar det börja koka inom mig, men igår hade de kunnat ställa en mimartist framför skärmen så hade jag nästan inte ens reagerat. Maken till fantasilöst spel har jag inte sett sedan Sverige och Turkiet torterade hela fotbollseuropa med tidernas sämsta fotbollsmatch under EM2000. Vi har två av världens bästa passningsspelare på mitten(Gerrard och Alonso), dessutom har vi en kantspelare av hög klass(Kewell). Därför är det för mig helt obegripligt hur den spelare på planen som är överlägset sämst med bollen(Sissoko) får ha den i nästan varje anfall. Hans roll är att förstöra motståndarnas anfall, inte våra egna. Att sedan matchen avslutas med att alla våra spelare står och tittar på när Uniteds enda hot i luftspelet får gå upp utan markering och nicka in en frispark som aldrig borde blivit till gjorde inte direkt matchupplevelsen bättre.
Näe, det är bara att bryta ihop och komma igen.

Dagens låt: Editors - Munich

0 Comments:

Post a Comment

<< Home