Wednesday, January 04, 2006

Lynley

Jag har tidigare på den här sidan skrivit om tv-deckaren Morden i Midsomer och om hur viktig den är för att sommaren ska vara komplett, en annan serie som brukar visas på tv under sommaren är Kommisarie Lynley. Det är en serie som påminner en del om Midsomer, men jag tycker nästan att den är ett snäpp bättre. Den är lite mer realistisk och lite mer allvarlig, Midsomer är en mysig serie medans Lynley är en aning mer seriös. Hur som helst har svt visat tre avsnitt av denna fenomenala serie under den senaste veckan, ikväll är det det fjärde och sista avsnittet. Jag missade tyvärr det första avsnittet, men sedans dess har jag sett alla(två) avsnitt och de har varit av samma höga klass som vanligt.
Det är en jäkla tur att svt finns, som köper in brittiska serier av kvalitet. Även om fyran satsat ganska bra på amerikanska serier som 24 och Lost så blir det väldigt enahanda med bara amerikanska serier eller svenska dokusåpor i kanalerna utanför svt. Det är samma sak på kanalerna varje kväll och även om vissa serier är bra så blir det trist i längden. När det visas deckare på svt är det oftast väldigt bra sådana och det är konstigt att inte andra kanaler nappar på det och försöker köpa in egna. Men frågan är väl om man skulle stå ut med att se en 90 minuters deckare om det skulle klämmas in en halvtimme reklam mitt i allt också...

Dagens låt: The Streets - Empty cans

0 Comments:

Post a Comment

<< Home