Saturday, October 29, 2005

HC Z

Jag har redan tidigare erkänt att jag följer dokusåpan FC Z, tycker den är väldigt underhållande. Gamle Franken nämnde igår att om det fanns ett FC Z i hockey skulle han kunna vara med där, och det stämmer verkligen in på mig också. Om det nu var så att man startade ett HC Z skulle jag garanterat komma in med min ansökan.
Jag kan absolut inte åka skridskor, trots att farsan var en bra bandyspelare i sin ungdom så har jag aldrig kommit längre än att åka framåt. Jag är stabilare på is med skor än med skridskor. Egna skridskor brydde jag mig aldrig om att skaffa när jag kom upp i tonåren, detta medförde att jag vara garanterat sämst i klassen när jag började i gymnasiet och hamnade i en klass med massvis av hockeyspelare. Det gällde att tajma förkylningarna till skridskolektionerna för att slippa förnedringen på isen. Min okunskap i skridskoåkning är således inget som skulle kunna hindra mig från att kvala in, men för att komma med i serien krävs det en viss nördighet också. Även detta prov skulle jag klara galant:
-Jag är singel, för att vara äkta nörd måste man vara det.
-Jag prenumererar på X-men och samlar på Wolverine-pez, alltså serienörd.
-Jag följer Liverpool slaviskt och är således en fotobollsnörd.
-Jag ser mycket film och har en lite udda smak, skulle alltså kunna klassas som filmnörd.
-Jag pluggar på högskola, skulle kunna klassas som en pluggarnörd.
Som ni ser är jag alltså som klippt och skuren för att plats i ett framtida HC Z, så bli inte förvånade om jag någon gång i framtiden dyker upp i tv-rutan i nån halvtaskig hockeymatch och glider runt på planen med klubben som stöd.

Dagens låt: Laleh - Salvation

0 Comments:

Post a Comment

<< Home