Sunday, October 23, 2005

Gefle kvar i allsvenskan

När säsongen inleddes var jag helt säker på att Gefle skulle få det enormt svårt att hänga kvar i allsvenskan, men idag bevisade de både mig och alla experter runt om i landet fel. Ju längre säsongen gått har det verkat som att det kanske skulle kunna gå vägen, men när man råkade ut för två tunga torskar hemma mot ÖIS och Kalmar trodde jag att det skulle bli kval. Efter 2-1 mot MFF och 3-0 mot pinsamma Assyriska slutar Gefle precis ovanför strecket och det medför att jag kan se allsvensk fotboll här nästa säsong också.
Detta är dock en väldig klen tröst dagen efter ännu en tung Liverpool-förlust. Jag såg inte matchen igår och kan inte uttala mig om varken spelet eller spelarna, men förlorar man mot ett skitlag som Fulham så är det ingen tvekan om att det mesta varit dåligt. Inledningen av serien i år har inte varit bra och det finns mycket att jobba på, främst offensivt. Hoppas på bättring redan nästa helg mot West Ham på anfield, allt annat än tre poäng där är ett bottennapp.

Det kom förresten snö igår, blir väl blask ute i någon månad nu...

Dagens låt: Christian Kjellvander - Drunken hands

0 Comments:

Post a Comment

<< Home