Friday, August 19, 2005

Hemmapremiär

I morgon gör vi säsongens första hemmamatch i PL och det är en match vi SKA vinna. För motståndet står Sunderland som förra säsongen spelade i Championship. Ska vi vara med i toppen är det här en match som helt enkelt måste vinnas. Vi är bättre än Sunderland på varje position och jag hoppas att det kommer synas på planen också. En av de värsta matcher jag sett var när vi mötte just Sunderland för några säsonger sedan. Vi spelade 0-0 trots att vi vann måchanserna med 21-0. Sunderland hade då en målvakt som hette Jürgen Macho, han gjorde sitt livs match den dagen och tror inte jag sett honom sedan dess. Hur bra chanser vi än skapade så var han där och räddade, det var som att det var bestämt på förhand att vi inte skulle få vinna amtchen. Att sitta hemma i soffan och se matchen var fruktansvärt frustrerande och jag minns känslan än idag. Jag hoppas på bättre resultat den här gången, och på den här startelvan:

Reina
Finnan-Kung Carra-Hyypiä-Warnock
Garcia-Alonso-Gerrard-Zenden
Morientes-Cissé

Det känns givet att vi startar med två anfallare en sån här match som vi helt enkelt SKA vinna. Det som känns mest oklart är vänsterkanten, men jag tror Warnock och Zenden får fortsatt förtroende och att Riise stannar kvar på bänken. Om det skulle vara så att Zenden är lika dålig den här gången kommer det nog inte dröja så länge innan Riise får hoppa in. Det är skönt att vi kan ha spelare av den kalibern på bänken, äntligen finns det inhoppare som kan komma in och göra lite nytta.
Jag tror på vinst med 3-0 efter mål av Cissé, Morientes och Gerrard.
Kom igen nu Liverpool!

Dagens låt: Paus - Kärlekens tunga

0 Comments:

Post a Comment

<< Home