Thursday, July 21, 2005

Vinden har vänt

Jag har nu så smått börjar smälta att jag nästa säsong kommer att få se 204 cm och 73 kg Peter Crouch springa runt i Liverpooltröjan, det är bara att hoppas att han visar sig vara värd pengarna och det hjälper inte ett dugg att jag beklagar mig. Idag kom i stället en mycket positiv nyhet, även om jag läste den i expressen är den värd att sätta hopp till. Enligt den tidningen ska nämligen Gyllene Tider splittras. Gyllene Tider är en grupp som jag har fruktansvärt svårt för, dels pga alla deras meningslösa sommarhitar som man plågas med tre månader varje år och dels för att pressen alltid hyllar allt de gör. Förra sommaren när de var ute på sin jubileumsturné var det en sida i expressen varenda dag och det tycker jag är helt sjukt. Visst, de är populära, men vad har du gjort för att förtjäna fler sidor än de andra svenska artisterna som var ute den sommaren? Nu får man förhoppningsvis slippa dessa turnéer ett tag framöver, Sveriges mest överskattade bans genom tiderna är kanske äntligen historia. Sommarlåtarna lär man inte slippa även om gruppen försvinner, men att de slutar som band är i alla fall en början. Med lite tur kanske det blir en ekonomisk fejd till så att rättigheterna till att spela låtarna offentligt försvinner och det blir omöjligt att höra Gyllene Tider på andra ställen i de hem som fortfarande inte förstått att musiken är skit. Enligt expressen, som man självklart alltid kan lita på, är det ekonomiska aspekter som ligger bakom splittringen. Det bevisar i alla fall en sak: Girighet behöver inte alltid vara negativt!

Dagens låt: Saybia - I surrender

0 Comments:

Post a Comment

<< Home