Friday, August 12, 2005

Robin Cook

Härom dagen var Gamle Franken med familj och Gorbatjov här och tittade på film. När vi tittat klart på filmen knäppte jag på text-tv(förvånad, någon?), för en gångs skulle tittade jag på nyheterna på startsidan innan jag knappade in sidan 300. På förstasidan stod det som en av de stora nyheterna: "Robin Cook död". Jag och Gamle Franken reagerade precis likadant, vi blev båda ganska förvånade. Han kunde ju inte ha varit så gammal, det var ju bara kanske tio år sedan han hade sin sommarhit "I wont let sun go down on me". Vi började diskutera hur Gamle Franken fått lyssna på Robin Cooks album hela vägen till en fotbollsturnering och om hur dålig den skivan var. Efter att jag läst sporten tittade vi på sidan där det stod om Robin Cook, vi blev då pinsmt påminda om våra politikkunskaper. Det var nämligen fel Robin Cook vi hade diskuterat, den Robin Cook som hade dött var tydligen en före detta amerikansk eller brittisk politiker. Men tänker man logiskt på det hela så är det ju ganska självklart att det var en annan Robin Cook man menade, varför skulle man på startsidan av text-tv skriva att en amerikansk reagge-one-hit-wonder från början av 90-talet hade dött? Jag tror inte att den nyheten hade hamnat högt upp på listorna över dagens nyheter, snarare tvärtom. Ingen minns artisten Robin Cook, därför var det än mer sjukt att både jag och Gamle Franken reagerade på precis samma sätt, det första som kom upp i skallen var "I wont let the sun go down on me", lite oroväckande är det att jag ska bli lärare i samhällskunskap...

Dagens låt: Laleh - Live tomorrow

0 Comments:

Post a Comment

<< Home