Sunday, August 14, 2005

Mållöst

Igår inleddes Premier League och för vår del inleddes den med en ganska seg tillställning borta mot Middlesborough. Matchen slutade mållös efter att vi dominreat stora delar av match utan att skapa speciellt många målchanser. Gerrard hade de flesta och de bästa chanserna och hade han haft en bättre dag hade vi vunnit matchen, lite oroväckande dock att det inte är fler som följer med i anfallen. Av de nya spelarna imponerade Sissoko och även Reina, även om han slarvade en gång i första halvlek. Zenden kan bättre än han visade igår och det kommer han säkert visa nästa helg. Kung Carra var stabil i backlinjen, men varken han eller Hyypiä hade speciellt mycket att göra under andra halvan av matchen.

Det var inte bara matchen som var mållös igår, jag hade nämligen fest här samtidigt som matchen pågick och mina mindre fotbollsintresserade gäster var även de ganska mållösa. För mig som är relativt fotbollsintresserad är det helt omöjligt att förstå hur man kan tycka det är tråkigt att se en fotbollsmatch, men igår satt det cirka 15 personer runtom i mitt tv-rum och bara väntade på att matchen skulle ta slut någon gång så att festen kunde börja på allvar. Medans jag satt som på nålar och levde med i matchen satt de andra och räknade ner matchuret. Ofta när man ser matcher i stora sällskap brukar det vara knäpptyst innan en farlig frispark eller liknande, alla väntar spänt på om det ska bli en farlig målchans av det. Tyst var det även igår vid farliga lägen, men det var enbart för att alla var så uttråkade. När slutet på matchen började närma sig kom det oroliga frågor som "Det blir inte förlängning va?". Går man på fest hos en Liverpool-fan samma dag som det är seriepremiär får man dock räkna med att det är fotboll på tv och jag hade faktiskt förvarnat de som skulle komma om att jag inte skulle vara kontaktbar innan klockan åtta, förutom en kvart i mitten då det var halvtid.

Dagens låt: Bright Eyes - Gold mine gutted

3 Comments:

Blogger CV said...

Det var desto målrikare på Södestadion.)

1:36 AM  
Blogger CV said...

Söderstadion menade jag förstås. Jag tappade bort en bokstav.

1:37 AM  
Blogger Tomas said...

Ja, inte ofta det blir åtta mål i en allsvensk match. Såg att Covic gjorde en präktig tavla.

2:13 AM  

Post a Comment

<< Home