Friday, July 08, 2005

Straffad

Igår gjorde jag en synd som jag sedan blev straffad för. Det hela utspelade sig på parkeringen på Willys i Gävle. Jag och Gorbatjov skulle dit och handla lite nödvändightere till kvällens fest, Power King och salta pinnar för att vara mer precist. Jag körde bilen i mina stencoola pilotbriloor och med ett tuggummi i munnen, allmänt tuff alltså. När jag klev ur bilen spottade jag ut tuggummit på parkeringen, det var här jag syndade. Till mitt försvar måste jag säga att jag faktiskt inte kan spotta på vanligt sätt och att spotta tuggummi är ett sätt för mig att få ut det mänskliga spottbehovet, men den här gången var det en tavla av mig. Jag och Gorbatjov gick in och handlade det vi skulle ha, sedan gick vi tillbaka till bilen. När jag skulle sätta mig i bilen kände jag att jag satt fast med foten i marken. Jag drog upp foten och tittade under skon, där satt mitt gamla stimoroltuggummi och tittade uppkäftigt på mig. Från och med igår ska jag alltid spotta mina tuggummin någon annanstans än precis utanför bilen, jag lärde mig en läxa av straffet jag fick.
Tuggummit var inte det enda straff jag fick igår, till råga på allt kommer det nya rykten om att den oduglige Crouch ska vara väldigt nära en övergång till oss nu. Jag har hela sommaren gått och varit orolig över dne här övergången, Crouch är alldeles för dålig för att spela för oss och att köpa honom vore en miss. Det hela blir ännu värre av att hans prislapp gått upp till 7-8 miljoner och det är utan tvekan hutlöst dyrt.

Dagens låt: Franke - Allt som var mitt eget

0 Comments:

Post a Comment

<< Home