Saturday, July 09, 2005

Tomas vs.Techno

Igår hade jag fest i min nya lägenhet, det var en mycket trevlig tillställning. På våra fester har vi alltid samma problem, min musiksmak och de andras musiksmak ligger otroligt långt ifrån varandra. Medan jag lyssnar på bra musik lyssnar Kusen, Per och Ola lyssnar på avskyvärd techno. Nu var inte Ola med igår, men det räcker med att Kusen är med så måste jag lägga in technolåtar på playlisten för att han ska vara nöjd, det är samma sak när han har fest, då åker Moz in i playlisten mot hans vilja. Igår var det samma problem. Det börjar med att Kusen skickar en massa technolåtar till mig som jag lovar lägga in på playlisten, sen tar jag bort alla låtar som är över fem minuter, det går ju knappast att stå ut längre än fem minuter i streck. Sedan märker jag att alla låtar är över fem minuter och måste be Kusen skicka över allt en gång till. När detta är gjort får jag börja sålla igen, då lyssnar jag igenom första tio sekunderna på låtarna, varför plåga sig längre än onödigt? De låtar som då känns möjliga att utstå får vara kvar, de låtarna är otroligt svåra att hitta kan jag säga. När sedan festen börjar brukar det ofta bli så att det laddas hem en massa nya technolåtar, som tur är har jag inte fått igång DC i min nya lägenhet så det klarar jag mig ifrån. Helt plötsligt ser jag dock något konstigt när jag tittar på playlisten, min mardröm har tagit en plats. Det låg nämligen en technolåt på sextiotvå minuter längst upp på listan, till råga på allt hade det gått tio minuter av den utan att jag gjort någonting åt det. Det visade sig att en av mina gäster hade kopplat in sin mp3-spelare i datorn och på så vis lagt in låten på listan. Det gäller verkligen att jag är vaken på allt som händer kring datorn, vill inte riskera att den ska utsättas för mer plågsam musik än vad som är nyttigt. Den här proceduren är precis den motsatta när vi är hos Kusen, skillnade är att jag är bättre än Kusen på att smyga in mina låtar i hans playlist. Men jag tycker inte det är fel att jag får lyssna mer på hans musik än han får på min, jag gör dom ju bara en tjänst. Om de inte får lyssna ofta på ordentlig musik kan du ju aldrig inse att de har fel. En vacker dag kommer de att inse att jag har rätt, att min musik är den rätta och deras är lägre stående.
Igår ska Liverpool ha gjort klart med Mohammed Sissoko från Valencia. Det är en spelare som jag ärligt talat inte har någon större koll på, men tifrån det jag läst om honom verkar han vara en bra värvning. Det är bra att truppen breddas, men jag väntar fortfarande på en spelare som är en tydlig startelvespelare. Hittills har de spelare vi värvat, förutom Reina, varit spelare som gett oss en starkare bänk, men det känns fortfarande som startelvan från i fjol är den elva som ska starta i år. Varken Zenden eller Sissoko lär peta Alonso, Gerrard eller Riise, däremot kommer de säkert att få spela när dessa inte är helt kuranta. Vi ska spela många turneringar i år och det behövs en bred trupp för att vi ska orka, men jag skulle gärna se åtminstone en ny vänsterback och en ny mittback som stärker startelvan. Det kommer säkerligen hända mer saker innan Silly Season är över, hoppas bara Benitez fortsätter värva rätt, då kommer nästa säsong bli väldigt intressant.

Dagens låt: The Perishers - Let´s write something down

0 Comments:

Post a Comment

<< Home