Tuesday, July 12, 2005

Arvika here I come

Idag bär det av ner till Arvika för festival. Vi åker med bil från Bollnäs klockan ett och kommer nog inte vara framme förrän framåt kvällen, sen är det bara att få upp tältet och försöka sova. I morgon börjar vi arbetet som ordningsmän i presstältet, ett mycket bra arbete som ger oss gratis inträde, sovplats och mat. Det är väldigt många band som jag hoppas hinna se i år, exempelvis Bright Eyes, Laleh, Moneybrother, New Order, Ed Harcourt, Timbuktu, Concretes och DiLeva. Om vi, som ifjol, har en dator där vi arbetar ska jag försöka lägga ut några koncertrecensioner här under helgen.
Det börjar mer och mer verka som om Liverpool ska värva den oduglige Peter Crouch. Jag är väldigt emot den här värvningen, dels för att det är ett enormt överpris vi kommer att få betala och dels för att jag helt enkelt tycker att Crouch är alldele sför dålig för att spela i ett så pass bra lag som vi är. Han har under sin karriär gjort en halv bra säsong i ett bottenlag som ändå åkte ur till slut och en sådan spelare kan vi tänka oss att slänga bort åtta miljoner på, känns inte alls bra. Men jag litar på att Rafa gör det som är bäst för klubben och gör allt för att vi ska bli bäst i England igen, det är bara att hoppas att han vet vad han gör när han värvar den här mannen.

Dagens låt: Bright Eyes - Poison oak

0 Comments:

Post a Comment

<< Home