Monday, July 18, 2005

Återhämtning

Idag har jag återhämtat mig från tiden i Arvika. Även om vårat jobb inte var speciellt betungande så tar det onekligen på krafterna att vara på festival, för mig som bara är iväg en gång om året är det dessutom en aning ovant varje år. För det första är jag verkligen ingen tältsovare, jag undviker tält så ofta jag kan och sover alltid väldigt dåligt. I år hade jag i alla fall slagit på stort och köpt ett eget, nytt och fint tält, kostade bra många hundra kronor på InterSport i Bollnäs. Tältets kvalitet spelar dock ingen större roll när man väljer att ligga med grusunderlag, detta valde vi för att ligga lite avsides från de andra funkisarna(vilket vi funktionärer så klatshigt kallas). Valet visade sig inte vara så bra med tanke på att jag hade ett ganska tunt liggunderlag som medförde att det ibland kändes som om jag sov på grus. Lägg till det att min tältkamrat snarkade en natt och att jag vaknade i princip varje gång jag skulle byta sida, så kanske det inte är så svårt att inse att jag sov ganska lite. Jag och Simon hade dessutom festivalens kanske segaste arbetspass, vi jobbade mellan 23 och 02 natten mot lördag. I presstältet fanns vi och några tappra fotografer från Rockfoto, det blev inte speciellt mycket arbete för mig och Simon. Fotograferna satt och arbetade med sitt och vi satt och spelade luffarschack och tävlade i Snake. Snake har jag inte spelat på min telefon på över ett år, det är dessutom nästan helt omöjligt att spela efter som min åtta på telefonen kräver en hel del behandling innan den vill fungera som den gjorde förr i tiden. Tiden gick fruktansvärt sakta, det kändes som en stor insats när jag äntligen fick låsa in en av fotografernas kameror i baracken. Han måste trott att jag var galen när jag nästan sprang bort till baracken för att låsa in hans kamera klockan halv två på natten.
När vi inte jobbade eller försökte sova var det konserter för hela slanten och när man går på konsert handlar det oftast om att stå upp under långa stunder, vilket vi också gjorde. Jag såg sjutton konserter på tre dagar och det var endast på en av dem som jag satt ner, benen fick sålunda slita rejält.
Till allt stående kom en hel del regn som gjorde att jag idag sitter och har ont i halsen och är täppt i näsan. Tydligen blev man förkyld av att gå runt dyblöt i två dagar, vi hade faktiskt sol en dag. Men en sak kan jag säga, även om det var tre jobbiga dagar så var det verkligen värt det. Vi hade förbannat kul och det är ingen tvekan om att jag åker dit igen nästa år.

Dagens låt: James - Sometimes

0 Comments:

Post a Comment

<< Home