Tuesday, July 19, 2005

Crouch...

Jag hade många uppslag på vad jag skulle skriva om i dagens inlägg. Jag funderade över om jag skulle skriva om min säsongspremiär på tennisplanen, som jag för övrigt vann mot Hep Stars, eller om jag skulle berätta om mitt psalmmissförstånd. Men detta får bli en annan gång, för idag när jag satte mig vid datorn för att skriva in mina tankar i bloggen möttes jag av en nyhet som jag fruktat hela sommaren. Liverpool har nu skrivit ett fyraårskontrakt med Peter Crouch. Ni som läst min blogg tidigare vet att jag varit en aning skeptisk till den här värvningen, för att inte säga riktigt negativ. Crouch har alltid varit en spelare jag haft roligt åt, dels pga hans utseende och dels pga hans inkompetens som fotbollsspelare. Jag minns att jag tyckte det var väldigt konstigt att han fick spela i stället för Marcus Allbäck under hans tid i Aston Villa, och då är jag inte något större fan av Allbäck. När Crouch blev uttagen till landslaget för en träningsturnering tidigare i år minns jag att jag och en klasskompis diskuterade hur usla anfallare England måste ha just nu eftersom denne långskånk fick plats i truppen. Jag blev väldigt rädd när jag för första gången läste ryktet om att Benitez var intresserad av att värva Crouch inför årets säsong, men ärligt talat trodde jag aldrig att det var sant. Det hade länge gått rykten om den holländske landslagsmannen Dirk Kuyt och jag var ganska säker på att han skulle komma till oss. När värvningen av Kuyt gick om intet började jag så smått ana att jag kanske skulle få en spelare i Liverpools tröja som jag verkligen inte ville ha. Idag blev det alltså bekräftat att Crouch spelar för oss nästa säsong och att vi i och med detta blev 7 miljoner pund fattigare. Jag tycker fortfarande att det här är en väldigt dum värvning, dessutom ett enormt överpris. Crouch har bara presterat bra fotboll under en halv säsong och det är lite osäkert med sådana spelare. Men Rafa Benitez gjorde underverk med Liverpool förra säsongen, han tog oss till titeln i Champions League, den största titelvinst jag upplevt under min tid som Liverpool-fan. Rafa låg bakom den häftigaste vändningen jag sett inom all idrott någonsin när vi vände finalen mot Milan till vinst. Rafa har tagit kanonspelare som Alonso, Garcia, Morientes, Reina och Zenden till klubben. Så jag måste erkänna att jag är väldigt dum om jag tvivlar på hans kunskaper som fotbollsmanager. Jag har fullt förtroende för Rafa och om han nu så gärna vill ha Crouch i klubben måste han sett något som inte jag sett, men eftersom hans fotbollskunskaper är större än mina är det säkerligen han som har rätt. Vill Rafa ha Crouch i Liverpool så ska jag inte sätta mig emot, jag litar på vår manager tills han bevisar motsatsen. Nu när affären är klar är det bara för mig att innerligt hoppas att jag har fel angående denne spelare och att han blir en succé i vårt anfall nästa säsong.
För övrigt vill jag hälsa Peter Crouch välkommen till Europas Bästa Klubb!

Dagens låt: Laleh - Bostadsansökan

0 Comments:

Post a Comment

<< Home