Wednesday, July 20, 2005

Försvinner Baros?

Igår blev det klart att Liverpool, mot min vilja bör tilläggas, värvade Southamptons Peter Crouch. Med honom i truppen har vi just nu en väldigt stark anfallsuppsättning, förutom Crouch har vi Djibril Cissé, Fernando Morientes, Neil Mellor, Anthony Le Tallec, Florent Sinama-Pongolle och Milan Baros, lägg till det att både Luis Garcia och glasmannen Harry Kewell kan spela anfallare så ser det just nu väldigt bra ut på anfallsfronten. Det finns dock en risk att vi har lite för många spelare, den spelare som verkar försvinna är Baros. Jag var väldigt negativ till Baros under andra halvan av den senaste säsongen, han skapade en hel del chanser men han var otroligt klantig när han skulle sätta bollen i mål. Det var ett flertal gånger som han tappade kontrollen över bollen alldeles innan han skulle avsluta och på så sätt missade målchansen utan att försvararen egentligen behövde agera. Jag hade inte haft någonting att invända mot att vi sålt Baros efter vinsten i CL, men när han var på väg till Lyon tackade han själv nej till erbjudandet och valde att stanna. Nu är det West Ham som är intresserade och prislappen har sjunkit betydligt, men samtidigt är det nog så att vi behöver alla pengar vi kan få för att kunna förstärka vår backlinje med några klasspelare. Som det är nu har vi nästan för många anfallare för att alla ska få den speltid de kräver, personligen skulle jag helst sett att Crouch inte kommit och att Baros stannat, men så lär det inte bli. I Crouch, Morientes och Cissé tror jag Benitez har de tre spelare han vill ha i anfallet i så många matcher som möjligt och Baros är helt enkelt för bra för att sitta på bänken, och kanske till och med på läktaren ibland. Hade vi ekonomin att behålla Baros och ändå förstärka laget vore det en bra lösning, om Baros nu kunde tänka sig att stanna trots att han troligtvis inte kommer spela den mängd matcher han är van, men så tror jag inte det blir. Jag är ganska säker på att Baros kommer lämna och om han lämnar oss för en annan PL-klubb är jag helt säker på att han kommer göra mål mot oss, det brukar nämligen våra gamla spelare göra. Släkten är värst inom fotbollen, det får man ofta bittert uppleva.

Dagens låt: Christian Kjellvander - Homeward rolling soldier

0 Comments:

Post a Comment

<< Home