Sunday, July 10, 2005

Laleh och Gallas

Igår skaffade jag den svenska debutanten Lalehs nya skiva och jag måste säga att den är väldigt bra. Jag hade bara hört två låtar innan jag lyssnade på skivan, men alla fjorton låtarna håller hög klass. Musiken är väldigt speciell och varierande men på något sätt får hon ihop skivan så den känns väldigt samlad, och detta trots att hon faktiskt sjunger på tre olika språk. Det har i dagarna blivit klart att hon ska spela på Arvikafestivalen till veckan, det är en spelning som jag redan nu verkligen ser fram emot. Det ska bli intressant att höra hur låtarna står sig live, trist bara att hon fick en så pass dålig tid som klockan två. Det gäller att dricka mycket kaffe och vara vaken när hon sätter igång för det vill jag verkligen inte missa.
Kring Liverpool går det nu ett rykte som jag tycker låter väldigt spännande, det är Chelseas franske försvarare William Gallas tydligen är aktuell för en transfer. Jag har alltid gillat Gallas, trots att han spelat i ett vidrigt lag, och det krävs en hel del för att jag ska gilla spelare i andra engelska topplag. Vanligtvis gillar jag inte tanken på att spelare från Chelsea, United eller Arsenal skulle spela för oss, men det känns ändå som om det är lite annorlunda med Gallas. Han kan spela på alla positioner i backlinjen och jag tror han skulle kunna hjälpa Kung Carra hålla ihop backlinjen på ett bra sätt. Gallas till Liverpool, Ja tack!

Dagens låt: Laleh - Storebror

0 Comments:

Post a Comment

<< Home